Wednesday, September 30, 2009

Aku lewat!!!!

Pagi yg malang bagi aku.
Aku telah t'bangon lewat.
Lewat utk mandi.
Lewat utk bersiap-siap.
Lewat utk menapak menuruni tangga yg gah itu.
Lewat utk menunggu lif.
Dan akhirnya aku lewat utk ke kelas.

Ah!
Segala-galanya lewat.
Class kul 9.30 a.m.
Tapi aku terjage kul 8.40 a.m.
Aduh lar.
Mmg gler ah.

Semuanyer gare2 srg sahabat yg sgt2 'Baek'.
Die g bantai bwk rakan2 die lebey krg 3org.
Dtg wat esemen kat lam bilik aku spai kul 3 pagi.
Yg amat2 menggangu waktu tido ku.
Dgn gelak tawa mereka yg amat bising.
Aku jadi tidak tenteram.
Ruang peribadi aku telah tercemar.
Dgn kehadiran anasir2 luar itu.
Haeh.

Oleh kerana ak tlah mjadi seorg pelajar yg berwawasan.
Aku tetap bangon da bergegas utk ke class.
Walaupun aku telah lewat.
Di dalam kelewatan aku itu.
Hujan renyai2 mengiringi perjalananku ke class.
Naseb bek lec ku seorg yg amat bek ati.
Menunggu semua pelajar die masok baru stat class.
Bek sungguh hatimu cikgu.

Oleh kerana kebaikan mu itu.
Aku telah menjadi amat focus didalam class.
Ape yg diajar menusuk masok dan melekat.
Didalam kepala otakku.
Time kaseh cikgu.

2 comments:

  1. baeknye kwn ko 2...ptt b'bnga m'pnyai kwn yg sgt menyushkn hdp....die nk bls dndm kt ko 2...xpe nnt kte bls blk kt die...lg trk dr ape yg ko rs...hahaha...srnknye xsbr rs...

    ReplyDelete
  2. Ad gak kan manusia jenis x b'ati perot cam 2 kat sini... Org cam 2 jenis yg letak otak kat lutut, mmg ar kan.
    Name jer manusia tapi akai xdak, agk2 nak pagil ape manusia jenis cam 2?

    ReplyDelete