Wednesday, September 23, 2009

Syawal di Rumahku!

Aku telah selamat spai ke kampung ku
dapat menymbut raya bersama familyku
walaupun aku spai agak lambat dari taun2 lepas
Tapi aku tetap rase lega
Ah! xpela asalkan aku da slamat spai..

Aku dapat berbuke pose di rumah
For the last day of ramadhan
Afta b'buke aku, adek2ku, my niece, mynephew and my brother
dok melepak kat lua umah smbil tgk diorg pasang pelita n men bunge api
taun nie xde mercun ar
aku sdey gler, mnggelepar aku kat lam umah bile dengar bunyi mercun berdentam dentum kat lua umah 2
taiko besar da retired lar
x tahan tol, msg2 x bawk balik mercun coz msg2 x ckup bajet
abg2 aku lak dok mganjing2kan aku
Ah, kecewee tol lar aku, ish3
its okay, there still have next year

Owh, gembire btol kurasakan raya taun nie
Sebaik jer dgr pgumunan raya kat tv1
sbok lah ma aku soh stat masok ke dapor
taun nie mmg special tol
menu ktorg taun nie 'otak-otak', ikan bakar, ketam bakar, rendang, ketupat and kuah kacang
aku plek gak taun nie xde nasi dagang, hehehe
Dont know why, lupe lak nk tye kat ma aku...

Sbgai sorg ank pompuan yg solehah
aku pon sbok tlg ma ak didapor, huhuhu
sbok lak aku dok siang daging tok wat rendang
goreng kcg nak wat kuah kcg, rebus ketupat
sediakan bahan tok perap ikan bakar
blend 2, blend nie...humm, mcm2 ah
abg2 aku da bz hidupkan bara api
tok bakar otak2, dan yg same waktu dganyer
Besh gler ah wa cakap same lu
even rase penat 2 mmg ya amat tapi sonok ah...

Nielah salah seko ikan yg bakal menjadi juadah raya...
Eh! salah lar, juadah tok ak malam 2 lar

Abg aku dgn bek hatinyer
tlg bakarkn sekor ikan merah tok aku, coz aku x dapat makan ikan2 yg sblom ikan nie
sume da abes tggl tulang jew

Org yg tulun wat rempah lak dapat makan tulang, siot abes..
Sume ank2 sedara aku yg tulun
licinkan, hampes tol..
For abg, i syg u lebey lar
msti la kan, aku kan adek ksygan die, huhuhuhu...

Taun nie mmg beza ah dari taun2 lpas
sume balik, and trun padang wat keje
Mmg sonok lar gtg-ryg ramai2
apa yg penting 'kerjasama', hehehe...
Dak2 lak men kejar2 kat lua ngan ank2 jiran2
Mcm lam tv lak kan,kan,kan, heee....

kaunter telah dibukak
sesi utk mengutip duit raye
aku pon still dapat lagi lar
heee...
harusla kan
aku masih lagi di bawah umo
wawawah
mmg x sda diri











Sume anak2 buah ak dok sakan begamba di pagi syawal, masing2 baru pas mengepau kaunter2 dwet raya...

Pas nie masing2 nak g kutip dwet raye kat umah jiran2 lak...
Ank2 sedare jew da ramai camnie, x msok family2 org len lagi kan... Abes kopak la org2 tue nak bagi dwet raya.






Bersame mereka2 yg tersangat2 sengal, mmg pantang nampak camera....
Oh! Agak tidak bersopan ye mereka...hehehe..
maap, heeeee.....












My big bro wit my mom
Owh! i hate him when he make that kind of pose...
mngade-ngade abes, saje jer wat aku jeles...
Anak da nak masok 3 pown still poyoo lagi...

Sejarah cerita rayaku yg bahaagiaa...heeee. haeh.

No comments:

Post a Comment