Monday, August 17, 2009

The Past and Future!

Impian aku...

aku dlm perjalnan utk m'ggm sgulung ijazah....
nak ikut jejak langkah kaka ku, mnyambung pljran di Uitm
yg dlu mnjadi harapan keluarga
but now, aku yg kne pegang n pikul sume 2

Why?
8 years ago,
kaka ku itu telah kembali kpd penciptanya utk selamanya
ketika sedang menuntut di Uitm jgak
didalam final year nya
mak dan ayahku sgt2 terkilan dgn kepergiannya yg mngejut
xcdent yg tdk dsangka2
astafirullahalazim, ya Allah besar betul dugaanMu

Sedih?
Yes!!! aku mmg sedih,
satu2nye kaka yg aku ad da pergi
even smpai skunk ak still rase kaka ku itu masih ada
masih segar dlm ingatanku suaranya, gurau sendanya, gelak tawanya, senyumannya, perwatakannya, panggilannya, cubitannya... Hah, budak nakal macam aku mmg layak kene cubit.
Heh, stiap kali aku t'igt kat die aku akn syum sndiri dan menangis sndiri
die sentiasa mjadi pendorong aku
wlaupun hnya sbgai skping gamba dan akan senantiasa menjadi idola aku
dan aku sebagai seorg adik hanya pernah sekali melawat pusaranya

Kejam ke aku?
terserah...
mungkin org yg pernah rase apa yg aku rase paham bgaimana perasaan itu
mengerti tentang perasaan aku
hatiku masih lagi rase sakit
yg teramat sangat, sangat2

Sampai bile?
I don't know
Why?
Seriously i don't know
xde alasan yg dapat aku berikan
adakah aku x dpt terima qada n qadarnya?
tidak!!!
dulu mungkin, tapi kini tdak lagi
setiap yg hidup pasti akan mati
aku tahu itu, aku paham itu
dulu otak kecilku tidak mengerti
kini otakku da bsar sket dan berkembang dgan jayanya
seiring dgn kembngnya badan aku
yang lagi berjaya

Rase terbeban?
Dulu mungkin, tapi skrg itu adalah impian aku
menyambung impian dia sekali, sekaligus harapan org tuaku
aku rasa bangga dengan pencapaian aku skunk
tapi bangga kah org tua ku?
persoalan yg sentiasa bermain di fikiran aku

Why?
selepas kepergiannya
aku sering dibandingkan dgan kaka ku itu
setiap tingkah lakuku, setiap perbuatan ku, tutur kataku
Ahh, segalanya lah
dulu aku sering tertanya2, kenapa
kenapa, kenapa, kenapa?
Ah!! Persetankan sume itu
aku dah tidak peduli dah, hatiku sudah menjadi lali dan kering
dulu dia selalu m'backup ku
senantiasa, aku rindu semua itu

Sekarang!
my future is number one, the past let it be the past
masa depan aku lagi penting
segulung ijazah kelas pertama akan aku gemgam
x kira apa halangan yg akan aku tempuhi
bumi Uitm ini akan menjadi bukti keazaman aku
Mom, dad that's my promise to both of you
I'll make you proud
Yoshh!!! berusahalah...
Haep2...






No comments:

Post a Comment